Monday, October 25, 2010

Pijak Bayi!!!







Sudah!sudah! mummy dah tak sanggup nak kotorkan blog mummy yang suci murni lagi comel ni dengan gambar gambar penderaan bayi..Itu belum masuk lagi segala gambar-gambar bayi yang tidak berdosa dibuang di merata-rata, tandas awam,tong sampah,hanyut dalam sungai,tepi jalan..mummy tak boleh nak tengok lame-lame segala gambar-gambar tu..rase nak menitik air mata..Sebenarnya tujuan mummy menulis entry ini adalah untuk berkongsi rasa sedih betape kejam nye manusia sekarang. Kenapelah bayi bayi yang tidak berdosa,yang sempura sifatnye didera,dipukul sebegitu rupa.....seharusnya bayi itu mendapat belaian kasih sayang seorang ibu..seorang ayah dengan sempurna..dididik hidupnya agar diberkati dunia akhirat. Renung-renungkan lah...


SABDA RASULULLAH SAW TENTANG ANAK

1. Bau mulut atau tubuh anak-anak adalah sebahagian dari angin syurga.

2. Syurga adalah sebuah kampung ketenangan, tidak akan masuk ke dalamnya kecuali orang yang menyukai anak-anak.

3. Barangsiapa menyenangkan anak perempuannya, maka darjatnya bagaikan orang yang sentiasa menangis kerana takut kepada Allah. Orang yang menangis kepada Allah maka api neraka diharamkan menyentuh tubuhnya.

4. Ciumlah anakmu kerana pahala setiap ciuman itu dibalas dengan satu darjat di syurga. Nisbah di antara dua darjat adalah 500 tahun.

5. Barangsiapa keluar ke pasar untuk membeli barang-barang dan kembali ke rumah dengan membawa buah tangan untuk anaknya, nescaya dia akan mendapat rahmat dari Allah swt dan tidak akan disiksa di akhirat kelak.

6. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak laki-laki. Barangsiapa menyenangkan anak perempuannya, maka seolah-olah memerdekakan anak Nabi Ismail.

7. Perintahkanlah anak-anakmu mengerjakan solat ketika berusia 7 tahun dan pukullah mereka apabila meninggalkan solat ketika berusia 10 tahun.

8. Muliakan anak-anak dengan mengajar mereka adab dan ilmu agama.

9. Barangsiapa meninggalkan anak-anaknya dalam keadaan jahil, maka orang tua ikut menanggung setiap dosa yang dilakukan oleh anaknya.

10. Barangsiapa membekalkan anak-anaknya dengan adab dan ilmu agama, maka orang tua akan mendapatkan pahala seperti pahala anak-anak.

11. Setelah anak perempuan berusia 16 tahun, maka nikahkanlah dia. Ketika itu sang ayah memegang tangan anak gadisnya sambil berkata " Anakku, kau telah kudidik, kuajar dan kunikahkan. Semoga Allah melindungiku dari bencana kerana dirimu di dunia dan akhirat".

12. Muliakanlah anak-anak kerana anak akan menjadi taming atau penghalang untuk masuk neraka.

13. Anak-anak adalah taming neraka, makan bersama mereka akan membebaskan kita dari neraka dan memuliakan mereka menyebabkan kita selamat ketika menyeberangi titian shirath.




3 comments:

  1. Sedey + geram tgk pic 1st tue..
    Xsanggup klau kejadian tu berlaku dsini..
    Ksian bb yg xberdosa..
    Sgt2 kejam...

    ReplyDelete
  2. eh gmbr yg 1st tuh betul ker?... berpinar2 mata eb nengok nih... aduyai... kejamnyer.... bencikkkkkkkkkkkk...

    ReplyDelete
  3. terus terkejut tgk gambar baby2 ni..takde perikemanusiaan tul diorang ni

    salam kenal

    ReplyDelete